Selasa, 7 Mei 2013

BERHATI-HATI MENYATAKAN PENDAPAT




Baru diupload oleh PDRM sebentar tadi: Ramai sangat orang meroyan kat Facebook. Jadilah bangsa yang matang. Mereka cuma berhijrah dari Barisan Nasional ke Pakatan Rakyat. Orang kita yang menolak Pakatan Rakyat. Ramai rakyat Malaysia merasakan gaji mereka hanya boleh bertahan sehingga hari yang ke 15 sahaja. Hari ke 15 sampai hari ke 29 mereka mengikat perut. Nak beli apa-apa pun tunggu hujung bulan. Itu bukan kejayaan 55 tahun merdeka. Yang merdeka dan mewah ialah orang-orang kuat parti itu. Nak aku tunjukkan buktinya? Tak payah pergi jauh, dekat-dekat rumah aku ni banyak. Kerja sebagai ofis boy, tetapi sebab dia ketua cawangan, kereta dia menjalar, rumah tersergam kerana banyak projek dia dapat. Aku kumpul gaji sampai nak mati pun, tak boleh berdiri sama tinggi dengan mereka.

6 ulasan:

umi alya berkata...

kita makan gaji, dapat sebulan sekali jer, pandai2lah..

boni kacak berkata...

itu sebabnya kita kena tukar. takut bangsa cina control Malaysia? apa bezanya dengan sekarang? orang Melayu control Malaysia pun bangsa melayu tetap tertindas di segenap sudut.

Mat Som berkata...

Umi Alya
Kos sara hidup meningkat
spt bil-bil, harga brg melambung
harga rumah dan kreta yg tak logik
menyebabkan rakyat tersepit dgn hutang
Dan tinggal 30% drp yg digunakan utk kehidupan seterusnya. Yg lain habis utk byar hutang. Tak hutang tak adalah harta2 penting tersebut

Mat Som berkata...

Kjaan yg ada hari ni mesti berjimat
agar generasi akan datang tidak akan hidup dlm kecelaruaan Boni

Knor berkata...

ye lps ni siaplah semua pun akan naik melambung..kan mereka dah bagi..mestilah diorg nak ambil balik dgn menaikan harga barang.mereka dah byk membantu kenalah balas balik apa yg mereka bg..rakyat kena berterima kasih katanya..bg tapi tak ikhlas..nampak sgt buruk siku

telan aje..bersuara pun org tak akan dgr punya..hak bersuara pun dah tak ada..bila bersuara je..kedlmlah jawabnya.

bila dgr org2 mereka berckp mcm org bodoh..tak ada ilmu.

Mat Som berkata...

Kata2 Knor tu benar belaka.
Dah menang pun mereka bising
Kalau kalah tak taulah macamana