Rabu, 26 Ogos 2009

GURU LULUSAN UPM YANG MEMPRAKTIKKAN ILMUNYA

Hari ini selepas aku membeli barangan runcit di Econsave Yong Peng, dalam perjalanan balik
aku ditelefon Cikgu Zailani. Dia ajak aku melihat kebunnya. Aku
pun ikut Zailani ke lokasi ini.
Cikgu Zailani Ahmad merupakan rakan di SMK Paloh tahun 1990-an dulu,
lulusan UPM dan menyambung pula Ijazah...dalam masa yang sama turut serta
bergiat dalam bisnes Kopi Radix dan Bio Asli dan kini mula menceburi
tanaman pisang. Hebat betul Cikgu Zailani ni...
Bayangkan balik mengajar je ke sinilah beliau meghilangkan stress. Nampak pokok pisang
beliau ni sudah mula subur. Lokasi kebun Zailani terletak di Tanah Merah, antara Pagoh dengan Pt Sulong.

Kenapa pulak pokok sebatang ni lebih tinggi daripada sahabat-sahabatnya?
Mesti Zailani terlebih baja ni?


Aku dah beberapa kali menemankan Zailani ke kebunnya ni, dan petang ini aku dihadiahi
serumpun serai. Raya nanti Zailani mungkin menjual serai-serainya yang aku agak satu treler
pun tidak cukup hendak membawanya. Serai yang ditanam merupakan baka terbaik, benihnya
sekilogram RM 2.40. Sesiapa yang tercari benih serai bermutu tinggi atau nak beli serai secara borong
sila telefon
EN ZAILANI 0137397543
PEMBEKAL SERAI BERMUTU TINGGI

Tiada ulasan: