Khamis, 27 Julai 2023

PESANAN UNTUK WAHABI

Assalamualaikum Wahai Sahabat yang terasa diri pejuang Salafi Wahabi...

Pertamanya aku hendak bertanya, adakah benar Wahabi sangat gembira dengan kejatuhan kerajaan Islam Ustmaniah? Jika Ustmaniah ada lagi, tentu tidak wujud kerajaan Saud Wahabi. Wahabi ini ciptaan Yahudi dan penjajah tanah Arab, Nasrani Britain dan Nasrani Perancis yang menjatuhkan kerajaan Uthmaniah. Marahkah awak dengan kenyataan ini?


Seterusnya, aku ingin beritahu, bahawa seluruh kepulauan Melayu nusantara ini pastinya masih menyembah berhala, jika tidak ada ulama-ulama Sunnah Waljamaah Assyairah yang berdakwah, seperti
Wali Songo, pendakwah dari Yaman dan Arab yang mengislamkan Parameswara dan orang Hindu di seluruh kepulauan ini? Dimana Wahabi ketika itu? Kalian belum wujud lagi bukan? Wahabi dikatakan muncul sekitar 200 tahun kemudian ini.

Lebih malang lagi, Wahabi juga mendakwa, ibu bapak, nenek moyang, dan seluruh keturunan kita masuk neraka sebab kononnya melakukan bidaah. Golongan mereka sajalah yg masuk Syurga. Ulama-ulama muktabar, majoriti umat Islam sedunia masuk ke neraka belaka sebab kononnya sambut maulid, baca doa qunut, baca doa makan, baca doa akhir dan awal tahun dan seribu satu amalan yang kononnya bidaah. 

Hendak kenal mereka mudah sahaja. Mereka selalu bertanya dalilya mana? Kita tanya balik, dalil larangannya mana? Apabila kita bertanya balik, mereka tekankan Nabi Muhammad SAW tak pernah buat.
Bidaah? Nabi MOHAMAD Saw
Tak buat? 

Kita Boleh buat, apa yg Nabi tak buat. Dgn 2 syarat:

1. Yg kita buat itu pkara baik. 
2. Tiada dalil yg melarang amalan itu

Rasanya itu sahaja hujah aku kali ini. Semoga aliran Wahabi dimusnahkan Imam Mahdi akhir zaman nanti.


Tiada ulasan: