MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Jumaat, 26 Oktober 2012

SIAPA GADIS MANIS ITU?

Di Petronas Pt Raja, seorang gadis cute mendatangi semua orang yang sedang mengisi minyak di situ.Dia membawa pengilat kereta dan memohon kepada semua orang itu,belilah sambil menderma untuk  sekolah tahfiz di utara tanah air.
Aku sangka budak muda ini akan membiarkan dia bercakap seorang diri.  
Rupa-rupanya dia menghulurkan derma RM 5 kepada gadis ini. Tanpa membeli produk itu yang mungkin harganya lebih mahal daripada harga di pasaran.

Soalnya, kenapa gadis ini kena tebalkan muka menemui lelaki-lelaki yang tidak dikenali? Siapa yang mempergunakan mereka? Adakah dia menjadi alat? Adakah benar derma itu untuk sekolah tahfiz?

Keadaan ini berlaku di mana-mana,di bumi semenanjung ini. Yang menjadi mangsa adalah seperti gadis ini. Sepatutnya kerja ini dijalankan oleh lelaki dewasa.

Aku memang rasa terganggu apabila keluar saja dari pintu bank, ada orang menahan aku.

Menderma memang sangat dituntut,namun jika kita tidak tahu asal-usul siapa sebenarnya penganjur derma ini, kita jadi muskil. Lebih baik kita derma kepada sekolah tahfiz atau sekolah agama persendirian yang banyak terdapat di tempat tinggal kita.    
Gambar candid yang terakhir ini ialah, unit farmasi bangunan baru hospital di daerah aku ni. Ia lebih canggih berbanding daerah-daerah lain di negeri Johor ini.  

Tiada ulasan: