Isnin, 8 Februari 2010

EMPAT KUNCI SYURGA BAGI WANITA


Hasil Tanaman Kanda Hj Johari Rahmat di Seri Medan

Ketika Rasulullah saw mengabarkan bahwa wanita merupakan penghuni neraka paling besar, beliau ditanya, mengapa? Beliau menjelaskan sebabnya, karena wanita sering ‘kufur’ kepada keluarga, sering mengeluh, jika suami berbaik-baik kepadanya seumur-umur, lalu dia melihat yang tidak baik dari suami walaupun hanya sekali, maka dia akan berkata, ‘Aku tidak melihat kebaikan apa pun pada dirimu.’ Oleh karenanya Rasulullah saw mengajak para wanita agar memperbanyak bersedekah sebagai penyeimbang, lebih dari itu Rasulullah saw juga memberikan jalan dan pintu tersendiri bagi wanita agar selamat dari neraka dengan meraih kunci surga.

Untuk lebih lanjut layari KOMEN FACEBOOK

Semoga kalian tidak termasuk golongan yang RUGI.

9 ulasan:

tunbegia berkata...

Sungguh subur buah betik,

salamm,

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

gapo kecik bobonar ni font..naik juling mata aku membacanya.

MSOM berkata...

Tkasih TunBegia.

Nanti aku besarkan FONT.

kalau KOMEN FACEBOOK tu kecik, Sam kena COPY PASTE pada word, ambik FONT size besar sikit

Teman Setia Anis berkata...

Aku tengah menghitung hari nak balik untuk petik buah betik yg abah aku tanam tu...

Mama Miraki berkata...

jom ramai2 balik kg....kasi PS jam....hehehehehe

MSOM berkata...

Ya Anis, banyak pokoknya, kalau kau bawak lori pun tak muat nak jual kat KL. Kalau dijual potong2 dah jadi duit betul tu!

Dari sekarang ko dah boleh kumpul RESEPI tentang BETIK:

Jeruk Betik
Sayur Daun Betik
Kerabu Daun Betik
Rojak Betik
Betik Berkicap
Betik Muda Goreng
Acar Betik
Halwa Betik Saripah
Sanggan Betik
Betik Berukir
Rendang Betik
Jus Betik
Puding Betik

SEMUA ADA DI INTERNET-KAU TINGGAL COPY & SAVE. Balik bawakle NOTEBOOK tu.

MSOM berkata...

MMiarki,
Balik...sila...sila....! JANGAN SAMPAI saya tak dapat bergerak kat PS dahle macam Raya hari itu.

Hati2 semua di Jalan Raya ok!

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

pucuk betik mak suka rebus mkn buat ulam... tp klu aku agknya tak tertelan... tangkai betik, kami buat main straw2 bubble guna sabun... buah betik? aku dr dulu mmg tak suka.. pernah mkn betik muda yg kwn aku buat sambal ..lepas tu aku sakit perut muntah2...terus tobat aku.

Balik kg? wah! bestnya... aku tak pasti lg..ikut je ke mana kaki suamiku bakal melangkah CNY nanti...aku kan isteri mithali. ngeh ngeh ngeh...

Teman Setia Anis berkata...

Otak aku ni otak bissnes. Jual betik kat kilang buat sabun... Sekarang ni sabun betik pun dah banyak kat pasaran. Eh... Tunggu aku kat bawah pokok betik ari sabtu ni... Heeee... Mari kita ke ladang... Aku nak menghitamkan kulit aku yang dah semangkin putih ni sejak duduk rumah je...