Ahad, 7 Mac 2010

APA RAHSIA BLOG YANG TERKENAL?



Sudah setahun menulis blog, tetapi aku terlalu banyak lagi yang belum tahu tentang rahsia menarik pengunjung ke blog kita. Lalu aku selalu menghendap blog tentang cara-cara menarik pengunjung ke blog kita.

Antaranya, blog kita mesti ada identiti sendiri. Maksudnya, kita kena sentiasa mengkaji. Aku sudah buang lagu dalam blog ini pun sebab, blog-blog terkenal termasuk CIK EPAL tidak meletakkan lagu dalam blognya.

Ok aku nak mengkaji lagi blog-blog lain ni.....

9 ulasan:

tunbegia berkata...

blog bukanlah hakmilik kekal,

salamm,

MSOM berkata...

TunBegia,benar kata Tuan,
Tiada yang kekal melainkan Allah,
Tuhan sekalian alam

SeNDuDuK PuTiH berkata...

Baguih gak tips2 tuh...
Aku pon dah remove auto lagu tu since last month... sebabnya bile bukak je blog, maka lagu tu akan berkumandang, then bile buka blog sahabat2 yg lain, maka ade 3-4 lagu yg berkumandang serentak.... telige pon x tau nak dgr lagu yg mana satu... ended up terpaksa off speaker... hehehe

MSOM berkata...

Tapi foto2 kat blog SP tu telah mencapai tahap PIC terbaik, tinggal
cari tajuk2 yang power saja.

~ Mummy Gee ~ berkata...

klu letak lagu dlm blog, masa nak load blog jadi slow...

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

setuju dgn pendpt tu... kwn aku pernah ckp..dia rasa "berat hati" nk masuk blog aku sbb lagu.. dia kata bunyinya yg kuat tu buat hubby dia bising..hehehe.

tp kan kita boleh tekan mute.

MSOM berkata...

Minat orang berbeza, kalau utk tujuan komersial, elok tak letak lagu. Kalau blog utk menghiburkan kawan2, elok ada lagulah. Website IRFAN KHAIRI pasti tak ada lagu. Blog Aznil pun macam tak ada lagu.

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

aku mmg x kisah psl lagu..sbb aku mmg tekan MUTE je kt PC aku ni...

Imddin Ahmad berkata...

Kenapa jangkahayat sesebuah blog tak boleh lama?
Ada 'tarikh expiriod' ke?
Musykil...