Jumaat, 24 Januari 2014

ELAUN KHAS UNTUK ISTERI

Assalamualaikum dan selamat malam. Buat sdra-sdara yang isterinya SURI RUMAH, yang terbaik......... sdra sewajarnya memberi elaun khas untuk isteri. Ia bagi kegunaan peribadinya, mungkin dia nak beli barang yang dia suka, bedak, pemanggang ikan ke, dan sebagainya. Pernah saya bertanya kepada seorang teman akan hal ini, dan dia AGAK tersentak. Dia kata, "Aku dah bagi makan pun dah untung" Astagfirullahal azim. Berilah ikut kemampuan sdra, mungkin RM 300, 500, 700, 1000. Lagi besar gaji saudara, lagi besarlah elaun yang patut diberi. Jika isteri kita seorang doktor pun, kita kena bagi, apatah lagi jika isteri kita TIDAK BEKERJA. Dunia isteri kita akan jadi sempit, ANDAINYA dia tidak memegang wang.



Isu di atas aku ketengahkan di Facebook dan tak sangka mendapat sambutan hangat apabila 15 isteri mengongsikannya dalam status Facebook mereka pula. Nampaknya cadangan aku membahayakan diri aku sendiri kerana mungkin ada para suami yang marah akan aku kerana menghasut yang keterlaluan .   

4 ulasan:

Umialya berkata...

setuju sangat w/pun saya bukannya SRT

Mat Som Sadona berkata...

Kalau dah ada kerjaya sendiri
Taklah pening kepala sgtnya

Kayu Manis berkata...

Mmg lh nk..sapa tk nk kan..

di luar ngara mmg elaun utk isteri sdah lma ada..

mmg ramailh jdi srt..terbela anak..itu pun sbnarnya..

apa2 pun redha aje

Mat Som Sadona berkata...

Maksud saya yg bagi ialah suami masing2, bukan kerajaan, kalau kerajaan Msia kena bagi, lagilah tak cukup duit negara