MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Sabtu, 25 September 2010

KISAH BIBIK BERKAROKE


Nampaknya pagi ini tak ada cerita menarik yang hendak diulas dari akhbar online. Ada satu je yang menyayat. Kisah baby meninggal dunia tersedak susu semasa dalam jagaan pengasuh. Malas betul pengasuh ni jaga anak orang. Agaknya niatnya kerana nak duit je yang jadi begitu. Satu lagi permohonan ke MRSM untuk tingkatan 4 akan bermula Isnin ini.

Ni aku nak cerita fasal bibik ni. Aku tak ada bibik, tetapi ada jiran aku ni Ah Hock sekeluarga mengambil bibik dari Indonesia. Aku tengok bibik tu rajin betul. Setiap hari aku nampak dia buang sampah ke dalam tong di depan rumah itu.

Adalah satu hari tu maka terjadi kisah lucu. Hamidah isteriku memberitahu, pagi tu Bibik buka lagu karoke kuat-kuat. Rentak lagu tu lagu Cina, tetapi Bibik tu belasah nyanyi lagu Jawa. Ah Hock anak beranak tak ada di rumah, berniaga sayur di pasar lambak.

                    Aku ini arep dadi opo...?
                Rasane kok koyo rondo
                Tak tinggalne anak bojoooooo....
                Nggolek duit koyo arep giloooooo!

Bibik tu terus nyanyi kuat-kuat, sampai gamat satu taman perumahan aku ni kata Midah.

Tak lama selepas bibik tu buat macam tu, dah tak nampak kelibatnya dah.

Suatu petang sedang basuh kereta aku tanya Ah Hock.

"Mana bibik awak Taukey?"
"Haiyaaa.....mana boleh tahan, dia selalu curi duit aku....! Gaji bukan wa tak kasi! Wa sudah kasi pulang sama itu olangla!"
     

2 ulasan:

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

hahahha....kelakar plak dia punya lirik jawa tu...kira kreatif la tu..

Bibik MIL aku tu rajin je budaknya... aku pun heran, mcm mana la dia bleh ada tenaga buat keja tak berhenti2..

MSOM berkata...

MM,
Walau baik macamanapun kita kena berwaspada,
Dah banyak dah orang kena.
Kerana kita tak tahu asal usulnya.