MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Rabu, 1 Disember 2010

JEOULESNYA TENGOK RUMAH DIA!

Sesekali atau barangkali selalu kita tengok rumah kawan kita
yang demikian tersergam indah. Lalu apabila kita balik, kita akan rasakan
betapa kecil dan buruknya rumah kita. Kenapalah aku tak kaya macam dia?


Oleh itu aku ada mendengar satu petua.
Selepas kita mengunjungi banglo mewah kawan kita tu,
Kita jangan terus balik, sebaliknya
 kena kena pergi tengok
TUJUH rumah yang lebih dhaif daripada rumah kita.
Pusing-pusinglah bagaimana orang duduk di rumah setinggan misalnya.
TUJUANNYA: Supaya kita rasa bersyukur dan ingat kata-kata ini.
"LEBIH BAIK DI SINI, RUMAH KITA SENDIRI"


3 ulasan:

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

Rumahku syurgaku... yg penting suami & anak2 sering di depan mata.

Mama Miraki berkata...

betul tu...kalau kita rasa rumahkita buruk dan tak cantik..adalagi rumah oranglain yang lebih teruk kan. Bersyukur dengan apa yang ada...

MSOM berkata...

MMirror, jika rumah tersergam tapi suami sebulan sekali je ada kat rumah, ia tak bermakna juga?

MMiraki, begitulah agaknya? Ia hanya satu pendapat, kerana semua org merasakan rumahnya kecil dan buruk (ibarat RUMAH KECIL tiang seribu). Yg dah berumah besar, mereka membandingkan pula dgn istana raja. Jadi sampai bila nak rasa bersyukur?