Rabu, 1 Disember 2010

DUA TAHUN DAH

Dua tahun dah tulis blog. Apa aku dapat? Hei Sdra, kalau kawan lama aku DINDIRIN melihat blog aku ni, pasti dia tersenyum kerana beliaulah antara orang pertama yang mengajar aku tentang memegang mouse. Masa tu (tahun 1999)word pun aku tak tau. Beliau juga yang menunjukkan aku tentang excel, dan paling aku teruja apabila beliau menunjukkan cara-cara nak scan gambar. Betapa kerdilnya aku ketika itu. Beliau pula seorang yang sangat sibuk, kalau aku nak tanya mesti tunggu beliau batuk. Dindirin guru yang sangat dedikasi pernah aku jumpa. Tak pernah pun aku sekali nampak dia duduk-duduk apatah lagi tertidur di tempat kerja. Tangannya sentiasa menaip kerja sekolah. Beliau sekarang mengajar di SMK Sains Muar. Bulan lepas tiba-tiba DINDIRIN memfollow aku, alangkah terkejutnya aku kerana aku ditemukan kembali dengan orang yang mengajar asas-asas komputer. Maka, aku bersyukur walaupun blog aku tak sehebat blog-blog yang disenaraikan sebagai blog popular, sekurang-kurangnya aku telah mencapai sesuatu peningkatan dalam hidup. Tak gitu?

Tiada ulasan: