Jumaat, 3 Februari 2023

UCAPAN TUAN RUMAH ATAS KUNJUNGAN KUMPULAN MARHABAN SETAMAN/SEKAMPUNG




Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh


Alhamdulillah segala puji bagi Allah SWT, Tuhan sekalian alam, Selawat dan salam atas junjungan Nabi Muhammad SAW.


Pertamanya, saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada Tuan-tuan/Puan-puan/Saudara/saudari daripada kumpulan Marhaban____________ yang diketuai oleh__________kerana sudi datang berziarah ke rumah kami. Kedatangan Tuan-puan semua sangat2 kami hargai, dan ia amalan sunah yang amat dituntut dalam Islam.


Seterusnya kami memohon maaf seandainya sepanjang tahun ini ada ahli keluarga kami telah melakukan kesilapan tutur kata, perbuatan dan sebagainya , maklumlah anak-anak kami tengah meningkat remaja. Atau mungkin juga saya dan isteri yang terlanjur bicara dan perbuatan yang mungkin mengguris hati Tuan puan sebagai jiran setaman/sekampung.


Akhir sekali, saya juga memohon maaf , kerana hanya hidangan ini sahaja yang sempat kami sediakan. Sebabnya kami bab masak-memasak ni memang agak kurang pakar. Kalau untuk makan sendiri bolehlah...(tetamu akan kata.. "Sedap sangat tu....)


Semoga pada tahun hadapan, kita akan dapat mengadakan marhaban lagi di kawasan kita ini, kerana ia dapat mengeratkan ukhuwah dan silaturahim antara kita.


Sekian. Wasalamualaikum warohmatullahi wabarokatuh

Tiada ulasan: