Jumaat, 9 Januari 2009

PALESTINE OH PALESTINE!

Assalamualaikum semua!
Dalam minggu ini, kita dikejutkan dengan peristiwa berdarah di Ghaza. Alangkah dahsyatnya keganasan Yahudi bangsa yang dilaknat Allah dalam al-Quran itu. Sayangnya rakyat Palestine masih bercakaran sesama sendiri. Orang Arab menjadi dungu dan tidak dapat berbuat apa-apa. Kelazatan hidup di dunia, mematikan semangat perjuangan mereka yang pada masa silam sangat digeruni oleh musuh sehingga hampir separuh dunia ini berada di bawah kekuasaan mereka. Arab menjadi hebat kerana Islam. Turki unggul kerana Islam.Melaka gemilang kerana Islam. Dan apabila mereka menanggalkan Islam daripada pegangan mereka, mereka menjadi hina sehinanya. Mereka akhirnya diperkotak-katikkan oleh musuh-musuh Islam.
Kita mesti kembali kepada Islam. Hari ini kita cuma mampu berdoa dan mengharapkan kuasa-kuasa besar menyelesaian konflik tersebut. Mereka bertepuk tngn dan berpesta dan meraikan di hotel-hotel mewah, atas titisan darah kanak-kanak dan wanita Islam. Kita mendambakan muslim laksana Salahuddin Al Ayubi, Tareq bin Ziyad atau seperti Khalid Al Walid. Didiklah anak-anak kalian menjadi singa-singa Allah, bukan ayam-ayam yang menanti disembelih oleh musuh-musuh Islam. Semoga Islam akan kembali di atas.

Saya menerima banyak sms dan email tentang kedurjahanaan Yahudi ini, antaranya email daripada sahabat saya, unanjaga. Berikut antara sms yang diterima:

From Hamidon Said " Pemimpin Hizbullah Syd Hasan Nasrallah minta seluruh Muslim untuk melafazkan Al Fath ayat 26-27, Yunus ayat 85,86 dan 88...malam ini. Tolong sebarkan agar Israel hancur. Malulah kita kpd Allah jika masih tak mampumenghulurkan selemah-lemah bantuan ini kepada saudara seIslam kita. Sebarkan..."

From Suhaimi Stokis Radix Muar " COCA COLA, HUGGIES, RIVER ISLAND, MC DONALD, CLINIQUE, DISNEY, DONNA, KARAN, STARBUCKS, GAP, GANIER, PERRIER, KOTEX, SANEX, JO MALONE, LANCOME,LIBBYS, TCHIBO, LOREAL,MARKS & SPENCER, KLEENEX, MAYBELLINE, NESTLE,VITTEL,REVLON, WONDERBRA, That a list of brands found out to Donate money to Israel Army. Stop buying to cripple the Israeli economy. Plt to show Muslim Unity.use muslim product!"

Januri Yamon " Demonstrasi Nengutuk serangan Yahudi di Ghaza. Jumaat 9 Jan lepas solat Jumaat di Mesjid Sultan Ismail B Pahat, sebarkan..."

Banyak lagi sms yang hampir sama disebarkan. Ini menunjukkan semangat persaudaraan masih menebal di kalangan kita. Semoga semangat ini ditingkatkan, agar lebih berkesan.

Tiada ulasan: