Khamis, 28 April 2011

BEBERAPA SOALAN TENTANG SMART HERBS

(Perbualan ini dibuat sebelum Smartherbs memasuki MLM, ketika itu masih Trading).
Di bawah ini aku publish perbincangan aku dengan senior upline aku Sdra Yusri Stokis Daerah Kota Bharu dalam mesej Facebook. Smart Herbs mempunyai plan pemasaran yang unik, jadi banyak kemuskilan yang aku tanyakan kepada Sdra Yusri:




Plan yang dibincangkan di sini iALah Plan semasa TRADING.
Plan yang MLM tak dapat saya beri tahu kerana masih baru bagi saya.
Aku Pengedar Smart Herbs Batu Pahat Johor.
Berminat SMS aku 010-3443 880





  • SOALAN 1" (MSOM)
    Untuk belian Register saya dah faham....ok....Soalannya
    Adakah jika down line saya (Trader dan Ahli biasa)

    untuk belian menten atau belian ulangan, dia kena beli dgn stokis daerah? 

    Atau saya beli dulu atas nama saya sebagai STAR CENTER kemudian saya key in belian mereka?

    JAWAPAN 1"(YUSRI)
    soalan dan jawapan ada sekali dah tu..trader rm90 dan ahli biasa rm60 hanya boleh beli produk maintain dan produk trading (belian ulangan) daripada star center sahaja.

    star center pula boleh dptkan prdk maintain dan prdk trading drpd stokis daerah.seterusnya transfer prdk(maintain @ trading) tsebut kpd trader @ ahli biasa.

    star center hanya dpt 5% belian peribadi prdk tarding shj buat ms ini..5% drpd prdk maintain belum bmula lg.
  • SOALAN 2:(MSOM)
    Apa istimewanya Pangkat dalam SHERBS? Jika syarikat lain ia ada overiding yang besar.

    JAWAPAN 2"(YUSRI)
    Pangkat sbg penghargaan utk ushawan yg bminat nk buat plan MLM shj.Ini kerana, walau pangkat star center dlm plan TRADING..tetap bmula dgn pangkat ahli biasa dlm plan MLM kecuali memenuhi syarat 50ktk trading @ taja 5 star center UTK LAYAK pgkt PLATINUM.

    Bagi pgkt Daimond dan ke ats layak CTO 3% plan MLM + BONUS maintain hingga 7 level plan MLM + bonus GENERASI star center plan TRADING hingga INFINITY (2% utk 3level dan 1% infinity)

    Bagi pgkt Star Crown Director dan ke ats pula layak TABUNG KERETA @ TABUNG UMRAH.

    JIka downline sama pangkat, bonus pgkt x layak diterima kecuali downline yg pangkat lebih rendah drpd kita.
  • SOALAN 3:(MSOM)
    Jualan 50 kotak dalam 3 bulan tu, jualan peribadi atau jualan kumpulan?

    JAWAPAN 3:(YUSRI)
    Maklumat yang diterima setakat hr ini, 28hb MEI ialah tarikh akhir utk cukupkan belian peribadi 50ktk utk melayakkan pgkt PlATINUM dan PERCUMA 10kotak produk.

    Jualan kumpulan star center layak 2% hingga 3 level.

    Insyaallah maintain akn bermula pada bulan JUN (29hb MEI - 28hb JUN).Klau ada perubahan kawe akn inform smula.
  •  SOALAN 4:(MSOM)
    Jika dalam 3 bulan tak berjaya jual 50 kotak, maka kita kena ikut plan biasa? Iaitu taja 5 STAR CENTER?

    JAWAPAN 4"(YUSRI)
    Dalam tempoh promosi skrg ini hingga 28hb MEI...star center diberi pilihan hanya perlu buat belian 50kotak @ taja 5 star center utk pgkt PLATINUM.

    Mungkin selpas tempoh promosi ini..semua pakej star center rm360 @ trader rm90 @ ahli biasa rm60 akn bermula dgn pangkat AHLI BIASA dlm plan MLM.

    Maknanye perlu taja 125 org untk pgkt PLATINUM..SO...gomo kelate gomo...silap..gomo smartherbs gomo sblm promosi ni berakhir.

    Taja 5 star center direct line dan susun semua di level 1 serta pastikan semua buat belian 50ktk..anda layak pgkt Daimond
  •  SOALAN 5:(MSOM)
    Cerita sikit tentang BONUS RANGKAIAN STOKIS CENTER?

    JAWAPAN 5 "(YUSRI)
    Bonus rangkaian STOKIS STAR CENTER

    1.BONUS belian peribadi star center 5% utk belian produk trading (13.50 @ 17.50) dan produk maintain (44 @ 50) drpd stokis daerah.

    2.BONUS belian generasi star center (kita taja @ placement) 2% (drpd belian produk trading (13.50 @ 17.50) dan produk maintain (44 @ 50)) hingga 2 level sahaja.

    Jika star center berpangkat DAIMOND dan ke ats, layak bonus belian generasi star center 1% utk level 4 hingga INFINITY.

    3.BONUS belian trader 9.55%

    Jika trader yg ditaja diri sendiri dan disusun di level 1.Layak bonus belian star center 6.61% serta bonus belian trader 2.94%.

    Jika trader yg ditaja orang lain dan disusun di level 1.Layak bonus belian star center 6.61% sahaja.

    Jika trader yg ditaja orang lain dan disusun di level 2 dibawah trader diri sendiri.Layak bonus belian star center4.31% serta bonus belian trader 2.30%.

    nota:trader boleh o/r hingga 7 level.

    Wallahua'lam..kalau salah tolong betulkan..kalau betul tolong sebarkan..kalau sebar tlg taja2kan..kalau taja..tolong??? tolong amik la bonus tu
  • Tkasih...MY UPLINE! Saya nak masukkan ini dalam entri blog saya ok. Bolehkan?...ia juga utk panduan down line saya nanti. Rasanya tak ada yg lucah di sini. Saya akan buat bisnes ini. Mu tau bukan senang aku nak masuk syarikat baru. Apatah lagi inilah pertama kali aku join dgn orang yg tak dikenali.Shukri memang hebat.
  • Berdasarkan jawapan yang diberi oleh Sdra Yusri, membuktikan beliau seorang yang mengetahui secara mendalam bisnes MLM Smart Herbs. Sama-samalah kita menjayakan perniagaan ini. Terima kasih juga kepada Sdra Shukri juga dari Kota Bharu yang mengajak saya menceburi perniagaan Smart Herbs ini.

Tiada ulasan: