Sabtu, 5 Januari 2013

BISNES MELALUI BLOG


Teringat pesanan ustaz minggu lepas, semakin banyak kita menginfaqkan rezeki kita kepada Allah, nescaya rezeki kita akan ditambah berganda-ganda oleh Allah. Oleh itu, jangan segan-segan untuk menderma. Kalau tak tau nak derma kat mana, di bawah blog aku ni ada dua buah sekolah tahfiz yang memerlukan dana segera.

Mulai 2013 ini, azam aku ialah bisnes melalui blog dengan lebih serius lagi. Alhamdulillah, tempahan mula bertambahlah nampaknya......Nak harap duit Nufnang? Alamatlah dah lama aku tutup blog ni

Ini bukan bermakna, aku akan terus buat entri pengiklanan semata-mata. Kalau ada cerita menarik dalam kehidupan sekeliling aku, seperti biasa aku akan kongsikan.

Kebetulan hari tu aku didatangi pemborong aneka produk herba, jadi rangkaian barangan aku semakin banyaklah. Aku tak boleh lagi fanatik terhadap satu-satu jenis barangan. Syarikat tu bukan syarikat bapak aku....Sebagai pengedar, kita bebas nak jual apa, asal tidak menjual benda yang haram.



Jadi gambar di atas itu adalah antara produk yang semakin laris. Tu belum masuk lagi GELEK RAMPENG yang mula menerima tempahan minggu ini. Ramai rupanya di luar sana yang nak KUAT, nak RAMPING, nak AWET MUDA, nak RAMBUT HITAM, nak PUTIH, nak SIHAT......

Masalah orang lain, adalah peluang kita. Kita jual dengan niat utama untuk MEMBANTU masalah orang ramai, dan untuk rezeki anak-anak kita.

Seorang makcik yang kerja menjadi pembantu gerai menjual buah-buahan di depan taman perumahan aku ni menjelaskan...

" Makcik ni anak sorang, dah kahwin pun, tapi kenapa makcik nak kerja juga, kerana makcik pun nak menderma kat mesjid itu, mesjid kita pun semakin aktif dengan ceramah, kuliah, takkan makcik nak mintak pada PakCik aje selama-lamanya" 

Murni sungguh niat dia bukan? 

 KRIM RAMBUT ANTI GUGUR

(Kebanyakan pelanggan aku adalah yang search kat Google tentang sesuatu produk itu, misalnya semalam seorang makcik dari Rengit membeli 4 unit krim rambut anti gugur untuk dihadiahkan kepada anak bujangnya yang dah mula gugur rambut...muda lagi, baru 22 tahun rambut dah gugur...entahlah ya) 

2 ulasan:

Hans Hanis berkata...

yups
semoga kita berjaya :-)

Mat Som Sadona berkata...

Sama-samalah kita berjaya In Sha Allah