MAKLUMAN

NO HANDPHONE SAYA (DI ATAS TU) JENDELALIMA TRADING HANYA UNTUK TEMPAHAN PRODUK YG SAYA JUAL.

Ahad, 30 Oktober 2011

BERIADAH DI BATU PAHAT

Sebelum tidur, aku kata kepada anak-anak...esok siapa tak sembahyang Subuh
akan kena tinggal...kita nak joging di Tasik Y

Exercise menguatkan otot di Tasik Y

Sampai Tasik Y jam 7.30..pagi.
Ramai sungguh orang Batu Pahat  bersenam. pagi ni..parking penuh


Nilah gambar terbaik aku bulan ni...! Di mana-mana pun kena cari prospek...




Dinosour yang telah dikeraskan oleh orang Batu Pahat

Aliff Iskandar

Arina Zawani anak aku yang ke 4

Baru bersenam dah haus sangat...pekena Air Batu Campur Special
di warung Tasik Y...Anak-anak ada yang makan lontong, magee goreng, nasi ayam, nasi lemak
Kos RM 24.50 


Selesai urusan bersenam di Tasik Y...aku bawa mereka ke Pantai Minyak Beku pula...
Pengunjung melihat batu yang di pahat...asal-usul  nama BATU PAHAT





Irfan tak boleh tahan apabila tengok orang sebelah dah dapat ikan sembilang!

Nelayan-nelayan muda menurunkan ikan dan udang yang ditangkap. Peraih dah tunggu dah di situ...

Udang besar ni berharga RM 40 sekilogram



Nelayan baru balik dari menangkap ikan



Pengkaji sejarah ni sedang berfikir sesuatu di batu yang telah dipahat oleh tentera Siam


" "Why do they not take care of this beach? I am very regret"


Balik lalu peserai...jumpa Halim Cendol....berhentilah sekejap

Sedap betul Cendol Kacang Halim ni...lokasi depan Kedai  Runcit Borong 




SAMPAI RUMAH BARU IRFAN TUNJUKKAN IKAN YANG TELAH DIPANCINGNYA.
Besar betul!!!

16 ulasan:

Mama Janet berkata...

Gambar2 atas tu semua kat Minyak Beku ke cikgu...cantik.perigi BP tetap sama cam sy pergi dulu.nak tau bila saya pergi.Masa darjah 5.haha

mak encik | SZ berkata...

nama tasik tu mmg tasik Y ke singkatan nama lain cikgu?
hehe

oittt!!!sekolah atap jeee!!! berkata...

1.bersenam tu adalah turun berat sikit kira-kira dua tiga gram matsom no!
2.lepas bersenam kena aiskacangla!cendol la!mee rebusla!rasanya tambah sekilo balik matsom no!!
3.kami disini kearah mtb!sebelum naik bukit!makan nasi lemak!lepas mtb!pekena pulut ayam pulak!
4.ingatkan bila bermtb!makin kurus!rupanya seluar makin besaq!

Mama Miraki berkata...

agak sempat terbakar tak lemak2 lepas exercise kat Tasik Y tu...lepas pekena ABC, lontong ,nasi lemak. cendol..hehehehhehehe

cinnamon.com berkata...

seronok jalan2 cari makan ye..

AZANI berkata...

cikgu..

satu hari nanti akan tba juga ke pantai, bandar bp dah selalu lalu.

MAT SOM berkata...

Lama betul Mama Janet tak ke sana ya? Lepas tu minyak Beku terus beku...malap...org dah tak peduli bertahun-tahun....ni dah mula ok balik...cuma kebersihan tu sgt menyedihkan.

MAT SOM berkata...

Memang nama tasik tu TASIK Y Mak Encik....SZ....

Kerana bentuk tasik tu lebih kurang macam huruf Y.

Cuba cari dlm carian Googgle.

MAT SOM berkata...

OITT...!
Saya sekeluarga tak boleh kurus lagi, nanti masuk kategori kurang zat.

Aktiviti tu sekadar utk mengisi masa lapang, dan untuk menceriakan anak-anak sahaja.

MAT SOM berkata...

Mama Miraki
Begitulah kalau menjaga kesihatan tanpa ada mentor khas,
Semua ikut tepuk dada tanya selera jadinya....
Yg penting happy hehehehe

MAT SOM berkata...

Cinnamon
Jalan dekat-dekat tempat sendiri sahaja utk jimatkan kos...

MAT SOM berkata...

Azani
Boleh...boleh...senang je cari tempat tu.

Tapi kat pantai tu tak boleh mandi.
Airnya keruh dan mungkin gatal2.

Utk tengok kesan sejarah batu dipahat, bolehlah.

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

Dulu masa form six di SDBL selalu singgah di tasek Y. Haeri tu gi hospital BP...kira lalu jugak.

Mama Miraki berkata...

Yin...ko gi Tasik Y tu gi dating ker....heheheh

MAT SOM berkata...

Jauh juga tu nak bergerak dari SDBL KE Tasik Y eN BAHREYN

MAT SOM berkata...

oH bercinta satu sekolah rupanya.