STEVIA SWEETENER

Isnin, 31 Disember 2012

JOM MAKAN JAGUNG


Inilah makanan kegemaran aku sejak azali lagi. Jadi, kalau aku datang rumah kalian, tak payah susah-susah sediakan tomyam, spegeti, macaroni, durian crepe ke apa ke....cukuplah rebuskan jagung.

Jagung kat atas ni aku beli mentah di Pasar Malam Sri Sulong. Memang fresh baru petik pagi tadi. Menepati rasa jagung yang sebenar. Kalau beli yang dah direbus tu, selalu terbeli jagung yang hambar dan tawar.

Jangan tak tau, siapa yang makan bijirin akan lebih sihat daripada pemakan daging, cencaluk, budu, belacan.

Tiba-tiba teringat akan keenakan jagung Cameron Highlands.

6 ulasan:

boni kacak berkata...

heh heh..dah tau dah, kalau cikgu bertandangan ke rumah saya, saya dah tau nak hidangkan apa ni..hehehe

MystoryPic berkata...

saya suka bubur jagung... malam tadi dah masak bubur jagung... hihihi. Tapi mahal nya jagung mentah .. hew

dekdaa berkata...

Tengok jagung ni tergoda pulak, sedap makan hujan-hujan ni.

Teringat gak jagung kat cameron highland haihh.

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

jagung sedap kalau makan panas-panas tapi selalu lenguh mulut sebab nak mengunyah jagung tu haha

Wong Khoo Lai berkata...

Jagong...makanan kegemaran aku...kena pulak panas2....

Mama Miraki berkata...

walaweiiiiii...sedapnnya jagung rebus.....suka..suka...sangat ngan jagung rebus,,,