Khamis, 13 Disember 2012

KEDAI CAT KERETA IZAL PT SULONG






Kedai Cat Kereta Izal di Pt Sulong ini sudah popular di sini. Satu hari seorang pengusaha bas En Jaafar berkata kepadaku.

"Kau tak bangga ke, ada anak Melayu yang boleh mengecat kereta sebijik macam kedai yang dah popular. Memang cantik. Tak ada meleleh-leleh macam sesetengah kedai tu. Sebab tu kedainya penuh aje. Nak cat tempat dia, kau kena tempah tiga bulan tau"

Jadi sejak dari awal bulan Oktober lagi aku dah jumpa Izal (yang tengah tunduk tu, aku nak temu ramah pun dia busy aje, tapi sudi juga menjawab soalan aku). Aku nak cat kereta Kancil yang isteri aku gunakan untuk menghantar dan mengambil anak sekolah tu. Tapi tak dapat, dapat. 

Setiap tiga hari, aku jumpa dia lagi. Pujuk lagi. Tapi jawapannya tetap sama.

"Ni ada 10 lagi kereta yang menunggu bang ni. Saya tak boleh janji. Macamana ek?...Er...kalau saya hantar kereta abang ke kedai abang saya kat Pt Bilal tu setuju tak? Pekerja dia ramai."

"Okeylah Izal, tapi kualiti mesti setaraf dengan hasil yang kau buat ya?"

"Saya dulu belajar dengan abang sayalah bang. Saya garenti sama bang" Dia memberikan keyakinan.

"Okeylah Izal, petang ni juga saya hantar...nak tanya tentang harga-harga yang ditawarkan?"

Harga-harga proses mengecat di Kedai Cat Kereta Izal ialah:

  1. Warna Methalik Luar dan Dalam kereta RM 2000
  2. Warna Methalik Luar Sahaja RM 1200- RM 1300
  3. Warna Biasa Luar dan Dalam Kereta RM 1300
  4. Warna Biasa Luar Sahaja RM 700
  5. Pakej Pearl RM 2800 
  6. Jangan tanya saya saudara-saudara, Tuan-Tuan....sebarang pertanyaan sila call En Izal 017-7333 467. BAIKNYA SMS saja, kalau call dia memang tak sempat jawab, lagi-lagi kalau dia tengah menyembur cat. Eloknya call malamlah ya.
  7.  Izal kata Kancil aku akan siap dalam dua minggu. Dan begitulah kebanyakan kereta yang dihantar ke sini akan siap dalam jangka masa dua minggu.

Tiada ulasan: