Sabtu, 22 Disember 2012

KAMI RINDU AKAN DIA

Dah 30 hari tak jumpa Irfan di sekolah tahfiz tu. Apabila aku call ustaz, kata nak jumpa dia, ustaz sergah aku...."Anak awak sihat...jangan risau, dia happy kat sini". Macamana nak jumpa dia, kalau ustaz tak bagi? Terpaksalah aku menyeludup ke mesjid di pekan Seri Medan. Mereka masuk mesjid terus pergi saf paling hadapan.

Ada 70 pelajar sekolah tahfiz untuk sesi cuti akhir tahun ni di sekolah itu. Buka sekolah nanti separuh balik semula ke sekolah biasalah. Aku nampak kelibat ustaz, sebab malu, aku sembunyi belakang tiang. Apabila kelibatnya tak nampak, aku cepat-cepat panggil Irfan untuk sesi temu bual, dan bergambar ringkas.

Dalam 10 minit, ustaz Ismail menjelma. Aku terus lesap, wah ustaz bawak budak-budak ni naik Alphard lah. Ustaz tak nampak kelibat aku....hahahaha....yang penting, kami dah jumpa Irfan dan empat sepupunya. Mana Lutfi dan Mursyid ni? Mesti takut dengan ustaz.

 Iwan...rugi kau tak masuk sini....kalau tak dah hafal 3,4 surah......kata sepupu, Aziz
 Macam tak percaya Jalal dah hafal 4 surah...hebat kau Jalal...ni anak lelaki adik aku...Irfan dapat hafal 2 surah...entah surah apa, Yaasinlah kut...takkan Al-Kaushar
Juga minggu ni dapat jumpa Cikgu Azman, anak angkat kakak aku yang tak lama lagi nak jadi Pengetua di Rawang....tahniahlah Tuan.....Umur 47 eloklah tu jadi bos. Di belakangnya Ibnu Masgut saudara aku dari Indonesia, dah bekerja di sini 17 tahun dah. Tiap-tiap tahun balik Indonesia...anak dah dua dah..
Malam tadi aku rewang rumah jiran aku ni.......okey itu aje cerita entri hal peribadi aku....nak baca...silakan..tak nak baca....SILA abaikan aje....huhuhu

6 ulasan:

Kayu Manis berkata...

jumpa anak lps rindu..anak kan..

yan's cottage berkata...

salam kenal....
singgah dan follow sini...jom singgah blog yan pula....

Unknown berkata...

Ustaz garang ke??

Mat Som Sadona berkata...

Ya KnOR
Tak ada dia, sunyi rumah ni

Mat Som Sadona berkata...

Yann
Tahniah, anda follower ke 300
Blog entah apa2 ni
Hadiah Top Up bernilai RM 10
Menjadi milik anda!!!
Tepukan gemuruh utk Yann!!!!!

Mat Som Sadona berkata...

mYstory
Bukan garang,
TAPI tegas dan berkarisma.

Ustaz
Boleh cakap Melayu, Jawa, Tamil, Mandarin, Arab, dan
Inggeris....hebatkan!